Dojazd do Głobikowej

kliknij, aby przejść do mapy na Google Maps kliknij, aby przejść do zdjęcia satelitarnego
zobacz mapę okplic Głobikowej na Google Maps oraz zdjęcie satelitarne centrum wsi Głobikowa

pozycja geograficzna GPS punktu Głobikowa - szkoła, według układu odniesienia map: WGS 84
N 49o 57. 861' , EO 21o 26. 723'
wysokość: 452 m n.p.m.

1. Trasa przejazdu samochodem: Latoszyn skrzyżowanie ze światłami na obwodnicy, przejechać przez miejscowości: Latoszyn – Gumniska – Braciejowa na skrzyżowaniu skręcić w prawo (pod górę ostro, przez las, z wielona zakrętami) do miejscowości Południk (wyjazd z lasu), dalej na wschód do Głobikowej (częściowo otwartym terenem wierzchołkowym), do centrum wsi (punkt lokacji – wieża Kościoła lub przekaźnikowa RTV GSM). Czas przejazdu: ok. 20 minut.

2. Trasa przejazdu autobusu: dworzec autobusowy PKS/Monis Dębica (stanowisko nr 6, patrz rozkład jazdy autobusów do miejscowiści Kamieniec; cena biletu 5,80 zł (stan z 10/2013 r.); nie ma zniżek dla uczniów i studentów); trasa przejazdu: Dębica - Latoszyn - Gumniska - Braciejowa krzyżówka - Południk - Głobikowa PGR - Głobikowa szkoła (przystanek jest w centrum wsi, obok szkoły, schroniska młodzieżowego, wieży widokowej, kościoła i sklepu) - Kamieniec (przysiółek Głobikowej, gdzie autobus zawraca i rusza w kurs powrotny po około 10 minutach). Czas przejazdu: ok. 30 minut.

3. Trasa przejazdu autobusem komunikacji miejskiej i przejście pieszo: Na Placu Sybiraków w Dębicy (przed budynkiem dworca PKP) wsiąść w autobus lini podmiejskiej "2" (Miejskiej Komunikacji Samochodowej) lub prywatnej linii "Monis", kurs do Braciejowej (dojechać do końca trasy tj. pętli autobusowej w Braciejowej, skąd skręcając przed mostkiem w prawo, w kierunku południowym udać się należy pod górę, przez pola i las (wzdłuż starej drogi tzw. "kościelnej") do drogi Głobikowskiej i szkoły. Czs przejścia z przejazdem autobusem: ok. 1,5 godziny.

4. Trasa przejścia pieszo: z Dębicy szlakiem turystycznym niebieskim dojść do Braciejowej (wzgórze Okop - pozostałości po grodzisku średniowiecznym), następnie zejść ze szlaku na południe, drogą do mostu i pętli autobusowej w Braciejowej, skąd udając się dalej na południe drogą przez pola i las dojść po około 45 minutach do drogi w Głobikowej oraz szkoły (dla znajacych topografię terenu) lub nie zbaczajac ze szlaku niebieskiego dojąć do wieży przekaźnikowej na Kamieńcu, gdzie skręcajac na zachód drogą, po 20 minutach dochodzi się do centrum Głobikowj. Czas przejścia: 4 godziny (bez odpoczynków).

Uwaga!

W okresie zimowym kurs autobusu może być skrócony do miejscowości Braciejowa (przystanek Braciejowa skrzyżowanie) - ze względu na zalegający śnieg i brak możliwości przejazdu (średnio 3 dni w okresie zimowym, podczas dużych opadów śniegu lub zamieci – pytać dyżurnego ruchu autobusów na dworcu PKS/Monis w Dębicy, tel. 014 6833974).

Parkingi samochodowe
Przy szkole znajduje się duży parking na 20 pojazdów osobowych, wyłożony kostką brukową.
Kolejny parking - utwardzony - jest oddalony od szkoły o 50 metrów i znajduje się na przeciw kościoła, za przystankiem PKS (dla autokarów i samochodów osobowych).